Savaş Temalı Oyun Kültürü

Yazar
Ed Halter
Çeviri
Taner Gezer
Yayınevi
Yakamoz Yayınevi
Dil
Türkçe
Sayfa s.
296

Satranç tahtasından, Playstation'a; oyunla savaşın birbirine paralel nasıl geliştiğini ve medyanın rolünü merak edenler için okunması gereken bir kitap!

Yüksek teknoloji ürünü silahlarla, coşkulu çöl askerleriyle ve manşetlerden alınan terör senaryolarıyla dolu günümüzün ultra-gerçekçi bilgisayar oyunları popüler kültürün askerileşmesinde ön saflarda yerini aldı. Popülarite itibariyle Hollywood'a meydan okuyan bir zamanların eğlence aracı, nasıl oldu da Amerika'nın küresel savaşının bir parçası hâlini aldı? Ve savaş temalı oyunlar yeni neslin savaş hakkındaki fikirlerini nasıl etkiliyor?

Ed Halter, savaş ve bilgisayar oyunları arasındaki bağlantıyı araştırdığı "Savaş Temalı Oyun Kültürü" kitabında bu soruların yanıtlarını araştırıyor.

Kitapta ayrıca savaş oyunlarının antik medeniyetlerdeki kökenlerinden Soğuk Savaş döneminde savaş aracı olarak geliştirilen bilgisayar sistemleri, Birleşik Devletler askerî destekli savaş oyunları, büyük bütçeli ticari ürünler ve ev yapımı hack'lere kadar oyunlar ve askerî kültür arasındaki uzun süreli ilişkiyi bulacaksınız.

"Bu kitapta video oyunlarının tesadüfen savaşın bir ürünü olarak ortaya çıktığını ancak zamanla savaş hakkındaki fikirleri belirlemeye başladığını anlatacağım.

Bu, birçok açıdan günümüze özgü bir hikâye olsa da tarih, bu oyunun daha önce de defalarca oynandığını gösteriyor."
-Ed Halter-
(Tanıtım Bülteninden)


Kitaba sahip olanları ve isteyenleri sadece UKitap üyeleri görebilir.